October 11, 2010

Tragedi OKTOBER 10/10/2010

Tiada siapa menduga bila waktu, hari, bulan dan tahun maut itu datang menyapa. Apatah lagi bagaimana cara kita dimatikan. Tidaklah akan tertangguh bagi-Nya...samada bersedia atau sebaliknya ingatlah kita bahawa setiap yang hidup pasti akan mati. Salam Takziah

ihsan dari blog : http://www.kakinakl.com/2010/10/gambar-kemalangan-pada-10102010-12-maut.html





REMBAU: Sekurang-kurangnya 12 maut dan lebih 40 cedera dalam kemalangan membabitkan dua bas, tiga kereta dan sebuah van di Kilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Pedas, malam tadi.



Dasyat memang dasyat kan kemalangan ngeri ni.  Penyelamat  sedang menyelamatkan mangsa kemalangan. 

Kemalangan berlaku jam 7.12 malam apabila sebuah bas Ekspres Delima dari arah selatan menuju ke Kuala Lumpur terbabas ke laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah van. 


sumber : Berita Harian
Sebuah bas Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan tiga kereta turut terbabit dalam kemalangan itu.  Bas express Delima  dari Melaka ke Kuala Lumpur yang di percayai bergeser dengan sebuah kereta lalu melayang ke laluan sebelah dan menghempa kereta yang sedang menuju ke Melaka dari Seremban menyebabkan bas itu terbalik dengan tayar ke atas.


 gambar - berita harian on9
SEBUAH bas menghempap sebuah kereta dalam nahas di Kilometer 223 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Pedas, malam tadi.


mayat-mayat bergelimpangan


 mayat tanpa kepala ..sumber http://www.hazwan.com/


tangan terputus...memang mengerikan .. http://www.hazwan.com/


keadaan selepas kemalangan


Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintendan Mizan Md Dom, berkata kemalangan berlaku di lebuh raya menghala ke selatan, iaitu di antara Hentian Pedas-Linggi dan Plaza Tol Simpang Ampat.

 senarai nama yang meninggal di tempat kejadian.